Podmienky prijatia

Pri záujme o umiestnenie do zariadenia sociálnych služieb

je potrebné – POZOR! Nové od 1.9.2025:

 

1. Ako prvé je potrebné podať  u nás v SENIOR HOUSE žiadosť o zaradenie do evidencie čakateľov (poradovníka) a žiadosť o uzatvorenie zmluvy o poskytovaní sociálnej služby. Obe tieto tlačivá nájdete na našej webovej stránke – v „dokumentoch potrebných pre prijatie“. Tieto tlačivá a formuláre sú našou internou dokumentáciou.

  • môžete ich vyplniť osobne v kancelárii riaditeľky
  • môžete si ich stiahnuť zo stránkyposlať scan na mailovú adresu:           riaditel@senior-house.sk  
  • môžete ich poslať poštou

2. Najpodstatnejšia vec však je tá, že  musíme mať samozrejme voľné miesto...

3.  V čase čakania na uvoľnenie miesta pre záujemcu o umiestnenie v zariadení sociálnych služieb je potrebné začať vybavovať ďalšiu nevyhnutnú dokumentáciu -  a to začať konanie za účelom získania Integrovaného posudku – v rámci pôsobnosti Úradu práce, sociálnych vecí a rodiny v mieste trvalého pobytu žiadateľa (teda toho, koho chcete posudzovať, umiestniť do zariadenia).  

 

Pri prijatí do zariadenia  musí mať klient (žiadateľ)  posúdenú

odkázanosť  na sociálnu službu –

teda vystavený Integrovaný posudok. Ako to vybaviť:

 

  1. Prvým krokom je ísť na príslušný Úrad práce, sociálnych vecí a rodiny (podľa miesta trvalého bydliska žiadateľa), pretože od 1.9.2025 práve úrady práce vykonávajú integrovanú posudkovú činnosť.

V prípade druhu služby zariadenie pre seniorov (ZpS) pre osoby v dôchodkovom veku alebo zariadenie opatrovateľskej služby (ZOS) pre osoby mladšie ako v dôchodkovom veku a aj v prípade špecializovaného zariadenia (ŠZ) pre osoby s diagnózami parkinsonský syndróm, alzheimerova choroba a pod. - treba podať na úrade práce Žiadosť o integrovaný posudok. (Žiadosť o IP - PDF , Žiadosť o IP - Word)

 

Žiadosť je možné doručiť úradu práce, sociálnych vecí a rodiny spôsobom:

  • osobne  (môže to doručiť osobne aj iná osoba, nemusí to byť priamo žiadateľ, ale žiadosť musím byť žiadateľom určite podpísaná)
  • poslaním poštou alebo
  • v elektronickej podobe (cez portál www.slovensko.sk)
  1. Príloh k tejto žiadosti je potrebných niekoľko: 

Prvou prílohou je Lekársky nález na účely integrovanej posudkovej činnosti, ktorý je potrebné vziať vyplniť k všeobecnému lekárovi žiadateľa. Tento lekársky nález je nevyhnutnou prílohou pre podanie žiadosti. (Lekársky nález PDF, Lekársky nález Word) Priložte potom k nemu aj kópie posledných lekárskych správ z odborných vyšetrení, kópie prepúšťacích správ a pod. za posledných približne 6 mesiacov.

Ďalšou prílohou k žiadosti o integrovaný posudok je Sebahodnotiaci dotazník pre osoby nad 15 rokov veku. Tento dotazník si môžete stiahnuť aj tu (Sebahodnotiaci dotaznik PDF)

V prípade, že pôjde o žiadateľa, ktorý má nejakú neurovývinovú poruchu, môže požadovať úrad práce k podaniu žiadosti aj tzv. „klinicko – psychologický nález funkčnej kapacity“, ktorý môže vydať jedine klinický psychológ. Či to vo vašom prípade situácia vyžaduje, sa informujte na príslušnom úrade práce. Je dosť možné, že to nemusí byť povinnou prílohou...

  1. Podaním  Žiadosti o integrovaný posudok (aj s potrebnými prílohami) sa začne posudkové konanie. V čom spočíva? Žiadateľovi je v rámci tohto konania vypracovaný zdravotnýsociálny posudok.
  2. Na oblasť zdravotného posudzovania teda nechávate vyplniť  „Lekársky nález na účely integrovanej posudkovej činnosti“. Toto tlačivo vezmete ku všeobecnému lekárovi, ktorý sa doteraz o žiadateľa staral. Vypĺňa ho on, pretože on najlepšie pozná zdravotný stav svojho pacienta. K tomuto lekárskemu nálezu ešte priložíte fotokópie aktuálnych  lekárskych nálezov a vyšetrení, ktoré za posledných 6 mesiacov žiadateľ absolvoval (diabetologické, neurologické, chirurgické, urologické, kardiologické, pneumologické, psychiatrické, nefrologické, onkologické, gynekologické a iné vyšetrenia...).
  3. Oblasť sociálneho posudzovania spočíva v sociálnom šetrení – a teda pravdepodobne žiadateľa navštívi zamestnanec ÚPSVaRu  v jeho domácom prostredí. Sociálna posudková činnosť sa vykonáva ako prvá, teda predchádza lekárskej posudkovej činnosti. Sociálna posudková činnosť je zameraná na posúdenie sociálnej situácie človeka a jeho potrieb vo vlastnej domácnosti a jeho sociálnom prostredí.  (napr. ako je žiadateľ sebestačný v oblasti stravovania, osobnej hygieny, sebaobslužných úkonov (obliekanie, vyzliekanie, výber vhodného ošatenia a obuvi...), ďalej aká nevyhnutná je pomoc pri zmenách polohy, sedenia, státia, pri chôdzi, či je potrebná pri chôdzi nejaká opora, ako sa žiadateľ orientuje v prostredí a v čase, či je samostatný pri dodržiavaní liečebného režimu a pod.
  4. Obe tieto oblasti posudzovania potom splynú do jedného komplexného výstupu -  „Integrovaného posudku“.
  5. V Integrovanom posudku bude žiadateľovi pridelený stupeň odkázanosti na pomoc inej fyzickej osoby – od I. do V. S tým, že stupeň V. je stupeň pridelený pre najvyššiu odkázanosť, odkázanosť v takmer všetkých úkonoch.

V Integrovanom posudku tiež budú navrhnuté uplatňované nároky, ako napr. druh sociálnej služby, ktorý by bol pre žiadateľa najvhodnejší. V našom zariadení poskytujeme tieto tri druhy sociálnej služby:

zariadenie pre seniorov , zariadenie opatrovateľskej službyšpecializované zariadenie

 

  1. Na vypracovanie a vydanie  Integrovaného posudku má ÚPSVaR zákonných 60 dní.
  2. Integrovaný posudok je dokumentáciou žiadateľa. Nie zariadenia. Kamkoľvek teda bude žiadateľ umiestnený, berie si túto dokumentáciu so sebou. Ak by náhodou menil poskytovateľa sociálnej služby (zariadenie), treba si originály týchto dokumentov pýtať a vziať si ich so sebou.
  3. Jedna malá rada: Nečakajte s vybavovaním týchto dokumentov, až keď situácia „horí“. Vybavenie týchto dokumentov Vás k ničomu nezaväzuje. V prípade akútnej potreby umiestnenia vášho blízkeho, príbuzného, rodiča... pamätajte na to, že za dva dni tieto záležitosti nevybavíte.